Vraag opdrachtgever
Een scale-up in de zakelijke dienstverlening vroeg zich af: hoe kunnen we generative AI structureel integreren én borgen in ons salesproces? Het doel was om minder tijd kwijt te zijn aan administratie en meer tijd te besteden aan klantcontact, zonder in te leveren op kwaliteit.
Oplossing Data Science Partners
- We ontwikkelden een workflow waarbij meeting transcripties automatisch worden verwerkt via een API-koppeling met een large language model (LLM).
- De output? Een complete offerte, afgestemd op het gesprek én direct klaar voor verzending via de bestaande offertetool van de organisatie.
- Daarnaast ontvangt het salesteam direct na elke call feedback op het salesgesprek (wat ging goed / kon beter). Dit genereren we met een daarvoor getrainde LLM.
- Ook de productcatalogus werd geïntegreerd in de reactie van het LLM, zodat voorstellen altijd up-to-date en kloppend zijn.
Resultaat
+/- 50% minder tijd kwijt aan het maken van offertes
Directe, concrete feedback na elk klantgesprek
Kwaliteit van salesgesprekken omhoog dankzij kortere feedbackloops
